لیست اختراعات محمدحسين تاجميررياحي
زماني كه راننده پاي خود را روي ترمز ميگذارد، پمپ زيرپا فشرده شده و مايع هيدروليك تحت تأثير قرار ميگيرد و به پشت پيستون(درنقشه،شماره5) چرخ ميرود. مايع هيدروليك پيستون را فشرده ميكند. درنتيجه پيستون جك(درنقشه،شماره2) را تحت تأثير قرار داده، درون ريل(درنقشه،شماره3) خود حركت ميدهد و با حركت جك درون ريل، فنر برگشت دهنده(درنقشه،شماره4) را جمع ميكند، پس جك با فشرده شدن بين لنت(درنقشه،شماره6) و تكيهگاه(درنقشه،شماره1) باعث توقف كاسه چرخ(درنقشه،شماره7) ميشود. اين مراحل درباره هر هشت جك صادق است. با برداشته شدن نيرو از روي پدال ترمز، فنرهاي جمع شده درون كاسه چرخ بازشده و جكها و پيستونها را به عقب ميراند و سيستم آماده براي ترمز گيري مجدد ميشود.
زماني كه راننده پارك كرده و به ترمز پارك نياز دارد ، با فشردن كليد ترمز دستي جريان الكتريكي آن را بر قرار مي كند . با وصل شدن جريان الكتريكي سيم پيچ تيغه قفل كن ( شكل شماره 2) فعال شده وتيغه قفل كن (شكل شماره 4) را به عقب مي كشد. با عقب رفتن تيغه قفل كن ( شكل شماره 4) فنر پشت هلال نگهدارنده ( شكل شماره 7) ، هلال نگهدارنده (شكل شماره 5) را به جلو حركت مي دهد. با جلو رفتن هلال نگهدارنده (شكل شماره 5) ، شيار آن درون شيار هاي چرخ شيار دار( شكل شماره 6) رفته و مانع حركت آن مي شود . با فعال شدن ترمز الكترومغناطيسي چراخ ترمز در پشت صفحه كيلومتر روشن مي شود .زماني كه راننده قصد داشته باشد ، خودرو را از پارك خارج كرده و حركت نمايد ، به منظور جلوگيري از آسيب ديدن سيستم در صورت فراموشي احتمالي راننده براي خارج كردن ترمز از حالت فعال ، با چرخانده شدن سوييچ و قرار گرفتن سوييچ در حالت روشن كامل خودرو ، جريان الكتريكي سيم پيچ هلال نگهدارنده(شكل شماره 3) فعال شده ، هلال نگهدارنده (شكل شماره 5) را به عقب مي كشد. با برگشت هلال نگهدارنده ( شكل شماره 5) تيغه قفل كن ( شكل شماره 4) توسط فنر ( شكل شماره 7) برگشت داده شده ، درون شيار ثابت كننده هلال نگهدارنده ( شكل شماره 5) قرار گرفته و مانع برگشت دوباره آن به سمت چرخ شيار دار ( شكل شماره 6) مي شود .[
موارد یافت شده: 2